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BOY MEETS GIRL/“Sure!” “So、Which language do you prefer?”(2000)

写真 2020-03-28 18 17 51

作詞とポエムリーディングを担う尾上文とサウンドメイキングを担当する今井忍によるバンド。以前のミニアルバムに比べると随分アコースティックで土臭いワールドミュージックサウンドになってしまった。そんなの求めてない。お前らBlow Monkeysかよ。彼らの真骨頂はフュージョンのようなシティポップのような巧みなサウンドセンスを恥ずかしいポエムで台無しにする所にあり、はっきり言ってしまえば今井忍のインストだけあればそれで良いのだが、これだけ書くともう何の良い所も無いアルバムだと思わせてしまうので、ここから先は良い所を書きます。まず一番に尾上文の作詞能力やポエムリーディング能力が格段に進歩している事。尾上の初期のアルバムを聴くとこんな事に上手いも下手も無いだろうと錯覚する程であるが、芸事には確かに道が存在する。二つ目は、単純に良い曲が2曲も入っているという点だ。「三度目に君と会った街」は渋いファンクベースのサウンドとラップに等しい歌唱でかなり歌心も感じる。「いつか土星の輪を君への結婚指輪にしてやろう」も爽やかなサマーフィーリングを感じさせるポエムリーディングシティポップと言える。とにかくサウンドのカギを握る今井忍の仕事次第でシティポップとして見た場合においての彼らのアルバムの価値が左右される。1曲目2曲目を聴いた段階でもうこのアルバムには何もないなと覚悟したが、神様は無駄な物などつくらないね。






English translation

BOY MEETS GIRL/“Sure!” “So、Which language do you prefer?”(2000)

The band consists of Bun Onoe, who is in charge of lyrics and poem reading, and Shinobu Imai, who is in charge of sound making. Compared to the previous mini-albums, the sound of acoustic and earthy world music has become quite different. I'm not asking for that. You guys are the Blow Monkeys. Their quintessence is that they spoil their fusion-like, city-pop-skilful sound sense with embarrassing poems, and to be clear, all you need is a Shinobu Imai instrumental, but writing this much makes you think there's nothing good about the album anymore, so we'll write the good stuff from here on out. First of all, Bun Onoe's ability to write lyrics and read poems has improved dramatically. If you listen to Onoe's early albums, you might be under the illusion that there is no such thing as good or bad, but there is certainly a way in the art world. The second thing is that it simply has two good songs in it. The song "The City I Met You for the Third Time" has an astringent funk-based sound that's equal parts rap, and it's quite sing-along. I can also say that "I'll turn the rings of Saturn into a wedding ring for you sometime" is a poem reading city pop with a refreshing summer feeling.The value of the album when viewed as a city pop album depends on the work of Shinobu Imai, who holds the key to the sound, and after the first two songs, I knew there was nothing on this album anymore, but God doesn't make anything useless.
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Author:light mellow部
輝かしい70~80年代の名盤の影で完全にエアポケットと化した90~00年代産シティポップ。ブックオフとかハードオフで9割引きみたいな値段で売られてるCDを執拗に堀漁る重箱の隅みたいなブログです。似たような趣味の人達の集まり共同で書いてます。たまにイベントもやります。名前は、音楽ライターである金澤寿和さんの提唱する「Light Mellow」の概念を拝借しました。
Twitter:@hukihuki5

City pop from the '90s and '00s that has completely become an air pocket in the shadow of the glorious '70s and '80s classics. It's a blog like a corner of the box where I relentlessly dig for CDs that are sold at 90% off at Bookoff or Hard Off. It's a group of people who have similar interests and write together. Occasionally we have events. The name was borrowed from the concept of "Light Mellow" advocated by music writer Toshikazu Kanazawa.